دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا فنگ شویی علمی است یا خرافی؟

آیا فنگ شویی علمی است یا خرافی؟

علم پشت باورها و خرافات فنگ شویی

افسانه ها می گوید که فنگ شویی توسط الهه جیوتیان ژواننو تأسیس شد و فنگ شویی نسبتاً کامل از دوره کشورهای متخاصم (475 - 221 قبل از میلاد) سرچشمه گرفت. فنگ شویی نه در دوران قدیم بلکه در زندگی مدرن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


فنگ شویی اولیه عمدتاً در مورد انتخاب مکان، جهت، روش های ساخت و ساز و اصول کاخ ها، اقامتگاه ها، روستاها و قبرستان ها بود. همچنین علم انتخاب مکان های مناسب است. همانطور که برای همه شناخته شده است، در تاریخ چین، امپراتورهای هر سلسله دوست دارند یک مکان خوب فنگ شویی را برای ساختن کاخ خود و همچنین مکانی برای مقبره انتخاب کنند.


در جامعه امروزی فنگ شویی بیشتر در طراحی معماری، شهرسازی، انتخاب سایت خانه، دکوراسیون و چیدمان در زندگی روزمره کاربرد دارد. به عنوان مثال، وقتی مردم خانه ای می خرند، دوست دارند بررسی کنند که آیا موقعیت آن در فنگ شویی خوب است یا خیر.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

هنگام تزیین آن دوست دارند دیوار را با رنگ مناسب رنگ آمیزی کنند، مبلمان و زیور آلات مناسب را انتخاب و آنها را در مکان مناسب قرار دهند. اگر کسب و کاری باز کنند، دوست دارند از اصل فنگ شویی برای انتخاب دفتر یا فروشگاهی با موقعیت مکانی مناسب استفاده کنند. علاوه بر این، هنگام جابه‌جایی خانه یا کسب‌ و کار باز، معمولاً تاریخ مناسبی را برای فنگ شویی خوب انتخاب می‌کنند. تئوری فنگ شویی هنگام انتخاب نام برای تجارت نیز کاربرد دارد.


افرادی که فنگ شویی را مطالعه و تمرین می کنند، هرگز فکر نمی کنند که فنگ شویی خرافات است در عوض، این بیشتر یک نظریه نماد است . همه تئوری ها بر اساس «آی چینگ» بود و در کتاب، همه چیز توسط یین و یانگ ایجاد شده است و چهار جهت مانند شرق و غرب را ایجاد می کند. سپس این جهت گیری ها هشت گوا را ایجاد می کند.

نظرات و اختلافات زیادی در مورد فنگ شویی وجود دارد. برخی از مردم فکر می کنند که فنگ شویی یک علم جامع چین است و مشاهدات قدیمی را در محیط، جغرافیا، سلامت و غیره ادغام می کند. برخی معتقدند فنگ شویی یک خرافات قدیمی است که مانع خلاقیت چینی ها در طراحی معماری، طراحی داخلی و غیره می شود.

 

فنگ شویی از فنگ شویی خرافی و فنگ شویی طبیعی تشکیل شده است. اولی مبنای علمی ندارد در حالی که دومی مبنای علمی دارد که از طریق عمل قابل تأیید است. شبه فنگ شویی یک پدیده فرهنگی است که نمی تواند مشکلات عملی را حل کند.

بیشتر فرهنگ رایج فنگ شویی در جامعه، خرافات فنگ شویی است، در حالی که فنگ شویی علمی واقعی نیاز به طراحی دقیق استادان فنگ شویی، مانند طراحی فنگ شویی خانه و هتل دارد. با طراحی فنگ شویی، الگوی میدان هاله را می توان تغییر داد تا به افراد کمک کند تا از شر برخی بیماری ها خلاص شوند، خلق و خوی خود را تغییر دهند، به دنبال خوش شانسی باشند و از فاجعه جلوگیری کنند.


علم در مقابل شبه علم

وقتی از باورهای خارق العاده صحبت می شود، ترکیب آن با علم دشوار است. با این حال، فنگ شویی محبوب ترین موضوعی است که مردم به سختی می توانند مرز بین یک باور خارق العاده و علم را ترسیم کنند. Fengshui بر اساس اصول تائوئیسم حداقل 3000 سال پیش در چین ایجاد شد. اعتقاد بر این است که این سیستم پیچیده ای از نظریات است که با مقدار زیادی مشاهده و عمل ثابت شده است.


در برخی کتاب‌ها به دلیل پدیده‌ای مرموز بررسی شد که بسیاری از متولدین روستای باستانی هونگ‌کون چین در نهایت به ژنرال یا امپراتور تبدیل شدند. محققانی که موقعیت آن روستا را مطالعه کردند، این فرضیه را مطرح کردند که کوه و رودخانه با این پدیده ارتباط زیادی دارند.


در حالی که عناصر بیشتری از علم وجود دارد، مردم بیشتر احتمال دارد این نظریه (باور) را متقاعد کنند. به عنوان مثال، عناصر پنج گانه (فلز، چوب، آب، آتش و خاک) در این نظریه اساسی ترین عنصر در جهان بود و یکدیگر را ایجاد یا حذف می کنند. در گذشته شب ها افراد تشنه شمشیر را در سر کاسه می گذاشتند و صبح قدری آب می خوردن، آنها کاملاً معتقدند که فلز آب را ایجاد می کند. با این حال، مردم امروز می دانند که این فقط به این دلیل است که بخار آب در فلز به خصوص در شب سرد ایجاد می شود. در این مورد، فنگ شویی چیزی جز یک شبه علم یا خرافات نیست و امروزه به این صورت تعریف شده است.

آیا فنگ شویی یک سیستم فلسفی چینی است؟

فنگ شویی یک سیستم فلسفی چینی است که مبتنی بر مطالعه رابطه بین دنیای مرئی و نامرئی برای دستیابی به اشغال آگاهانه و هماهنگ فضا است . به طور خلاصه، هدف فنگ شویی تأثیر مثبت یک فضا بر افرادی است که آن را اشغال می کنند.


در واقع، مشاهده مقدار زیادی از جغرافیای چین به محققان بعدی کمک کرد تا فنگ شویی را بسازند، و به آنها اجازه داد تا فرضیه های زیادی را مطرح کنند و شواهدی را از مشاهده برای حمایت از ایده خود انتخاب کنند.


در زمینه فنگ شویی، بسیاری از مدارس فنگ شویی وجود دارند که با یکدیگر در تضاد هستند و در دنیای امروز مردم می توانند آنها را به عنوان "استاد" در مدرسه ای که مردم هرگز نمی شناسند و کسب درآمد برای خدمات خود که می تواند سرنوشت مردم را تغییر دهد، ادعا کنند. این تجارت باعث می شود که بسیاری از استادان فقط با دادن مشاوره برای طراحی در اتاق، میلیون ها درآمد کسب کنند.


کدام فلسفه چینی بهترین است؟ آیین کنفوسیوس یکی از تأثیرگذارترین فلسفه های دینی در تاریخ چین است و بیش از 2500 سال است که وجود داشته است. به فضیلت درونی، اخلاق و احترام به جامعه و ارزش های آن مربوط می شود.

افرادی که فنگ شویی را مطالعه و تمرین می کنند، هرگز فکر نمی کنند که فنگ شویی خرافات است. در عوض، بیشتر یک نظریه نماد است. همه تئوری ها بر اساس «آی چینگ» بود و در کتاب، همه چیز توسط یین و یانگ ایجاد شده است و چهار جهت مانند شرق و غرب را ایجاد می کند. سپس این جهت گیری ها هشت گوا را ایجاد می کند. هر گوا نشان دهنده یک پدیده طبیعی مانند باد یا آب است و دو گوا با هم در روش های پیشگویی که پیش بینی آینده است استفاده می شود.


گاهی اوقات باور کردن این پیش بینی سخت بود، اما آنها در واقع در بیشتر موارد به خوبی عمل کردند. آنها همچنین فنگ شویی را یک علم نمی دانند، بلکه یک تعامل ساده بین انسان و محیط زیست است و هدف نهایی رسیدن به هماهنگی است. این کشور زبان تعریف عناصر و جایگاه خود را در جهان خود دارد، بنابراین ما نمی توانیم از کلمات علمی برای قضاوت یا سنجش تدارکات آن استفاده کنیم.


در مجموع، فنگ شویی قطعا یک علم نیست، بلکه نوعی هنر در فرهنگ شرق است. اگر امروزه مردم ابطال پذیری آن را با استفاده از تعریف علمی بسنجند و آزمایش کنند، مطمئناً این یک شبه علم و خرافات است. افرادی که آن را مطالعه می کردند نوعی هنر سنتی بود که هزاران سال مورد استقبال قرار گرفته و گذشت. این آفرینش تئوری های بسیاری را در زمینه های مختلف به عاریت گرفته است که آن را مرموز و جذاب می کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده