دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین غذاهای انرژی زا برای دوران بارداری

بهترین غذاهای انرژی زا برای دوران بارداری

برای جبران کمبود انرژی در دوران بارداری

بارداری باعث تغییرات روانی و فیزیولوژیکی زیادی در بدن مادر می شود. در این دوره نیازهای غذایی بدن به شدت تغییر می کند.سوءتغذیه در نتیجه کمبود انرژی از مشکلاتی است که تأثیرات عمیقی بر سلامت بارداری دارد.


رژیم غذایی زن باردار علاوه بر تامین انرژی مورد نیاز بدن مادر، باید انرژی لازم برای مواردی مانند افزایش فعالیت قلب، رشد جنین، جفت و رحم را نیز تامین کند. از نکاتی که در رفع مشکل کمبود انرژی باید موردت وجه قرار بگیرد.


بهترین راه برای اطمینان از یک رژیم غذایی متعادل و متنوع این است که همه گروه های غذایی اصلی مانند گوشت و مرغ ، حبوبات ، شیر و لبنیات ، نان و غلات ، میوه و سبزیجات، آجیل و تخم مرغ را در برنامه هفتگی خود بگنجانید.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

اما همیشه این سوال در ذهن خانم های باردار ایجاد می شود که دقیقا چه بخورم تا انرژی روزانه ام را تامین کنم؟

 گروه غذایی نان و غلات منبع اصلی انرژی مورد نیاز روزانه است و شامل انواع نان، برنج، ماکارونی، رشته فرنگی، گندم، جو، ذرت است. میوه ها و سبزیجات عمدتاً منبع ویتامین ها به ویژه ویتامین های A و C، مواد معدنی و فیبر هستند. 


سبزیجاتی مانند هویج، گوجه فرنگی، کدو، سیب زمینی، خیار، کلم، قارچ و میوه هایی مانند سیب، انگور، گیلاس، گلابی، طالبی، هندوانه، مرکبات برای انرژی بخشیدن به بدن شما ایده آل هستند. 


شیر و لبنیات منابع غنی از کلسیم، فسفر، پروتئین و ویتامین های A و B2 هستند که برای استحکام و رشد دندان ها و استخوان ها و همچنین تامین انرژی روزانه ضروری هستند. 


گوشت، تخم مرغ، حبوبات و مغزها یکی از مهمترین منابع پروتئین و مواد معدنی مثل آهن و روی هستند. 


این گروه شامل مواد مغذی مانند گوشت سفید و قرمز، غذاهای دریایی، تخم مرغ، عدس، نخود و لوبیا و مغزها مانند پسته، بادام و گردو است.


چرا عادات غذایی در دوران بارداری تغییر می کند؟

وقتی اولین نشانه های بارداری را در بدن خود مشاهده کنید، بدون شک شادی بی حد و حصری خواهید داشت. 


اما این تازه شروع یک سفر 9 ماهه شیرین و سخت است که شما را با چالش های زیادی روبرو خواهد کرد. یکی از مهم ترین تغییرات روزهای اول بارداری، تغییرات ناخواسته در اشتها و رژیم غذایی شماست که بیشتر به دلیل تغییر سطح هورمون ها در بدن اتفاق می افتد.


بی اشتهایی یا آلرژی به برخی غذاها معمولا در سه ماهه اول بارداری اتفاق می افتد و پس از این دوره این تغییر به صورت افزایش اشتها رخ می دهد. 


در برخی از زنان باردار علائم کاهش یا افزایش اشتها از حدود هفته ششم بارداری شروع می شود که در بیشتر موارد با تغییرات ساده در سبک زندگی و ترک عادات بد غذایی کنترل خواهد شد.مصرف کنند، اما برخلاف تصور رایج، نباید در اوایل بارداری میزان غذای خود را دو برابر کنند. 


کالری اضافی روزانه ای که زنان در دوران بارداری به آن نیاز دارند، تنها 300 تا 500 کالری که تا پایان سه ماهه اول نیازی به آن نباشد. دریافت مایعات کافی بسیار مهمتر از مصرف کالری است. 


باید به این نکته توجه کنید که دریافت هشت لیوان آب در روز ضروری است که می توان آن را با لیموناد یا چای زنجبیل مصرف کرد تا دلپذیرتر شود.


تغییرات ساده در رژیم غذایی روزانه و برخی عادات غذایی می تواند در کاهش بی اشتهایی و آلرژی غذایی موثر باشد. یکی از نکات مهم پرهیز از غذا های تند و چرب است. 


به جای پرخوری در وعده های غذایی اصلی، می توانید مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را در شش وعده غذایی کوچک در روز دریافت کنید. 


علاوه بر این، می‌توانید با مصرف کافی پروتئین و کربوهیدرات‌های پیچیده برای ثابت نگه داشتن قند خون، انرژی بیشتری در طول روز ذخیره کنید.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده