بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ارتباط با نوجوانان: نکات مهم برای والدین

ارتباط با نوجوانان: نکات مهم برای والدین

11 نکته برای ارتباط با نوجوان

برقراری ارتباط با نوجوان خود مبنایی برای حمایت موثر از نظر ذهنی و یادگیری اجتماعی و عاطفی اوست. وقتی کسی را دوست داریم به او و افکار و احساساتش علاقه مندیم. همانطور که فرزند شما رشد می کند، ارتباط یکی از راه های نشان دادن عشق و احترام شما به کودک در حال رشد است.


ارتباط خوب برای ایجاد و حفظ روابط ضروری است - گفتگو کردن، به اشتراک گذاشتن تجربیات، حل مشکلات و توافق قوانین مهم، موضوعی که در برقراری ارتباط با نوجوانان می تواند کمی مشکل ساز باشد،زیرا همنشینی با مادر یا پدر همیشه اولویت اصلی آنها نیست. ارتباط با نوجوانان در سال‌های نوجوانی شامل یک تغییر عمده در روابط والدین با فرزندانشان می‌شود، زیرا قدرت و تصمیم‌گیری از والدینی به فرزند واگذار می‌شود. و همراه با این تلاش برای استقلال، درجه ای اجتناب ناپذیر از فشار و طردشدن از سمت شما، عادات و ارزش های شما و از حق شما برای دانستن افکار آنها به وجود می آید. حفظ ارتباط خوب در طول این فرآیند می تواند چالش برانگیز باشد!


همه نوجوانان متفاوت هستند و در سنین 11 تا 19 سالگی یک نوجوان ممکن است دستخوش دگرگونی های زیادی شود . اما در اینجا چند نکته عملی برای برقراری ارتباط با نوجوانان وجود دارد که به باز نگه داشتن این کانال ها در مراحل دشوار کمک می کند.


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

به آنچه برای فرزندتان مهم است علاقه نشان دهید تا به شما اهمیت دهد. چیزهایی را در مورد خودتان به اشتراک بگذارید و راه هایی برای ایجاد ارتباط و شناسایی علایق مشترک بیابید. از نظرات، و دیدگاه های فرزندتان در مورد مطلبی بپرسید تا بتوانید احساسات او را درک کنید. ارتباط از کودکی تا بزرگسالی مهم است، و اگر شما و فرزندتان به خوبی ارتباط برقرار کنید، احساسات و افکار خود را به اشتراک بگذارید، به احتمال زیاد با پیشرفت آنها این ارتباط ادامه خواهد یافت.

 

گوش دادن هنگام تعامل با فرزند شما مهم است. یک شنونده خوب و دلسوز، بدون قضاوت و همدلی باشید و حتی زمانی که با نظرات دیگران موافق نیست. در حالی که برخی از عقاید نوجوان شما ممکن است با عقاید شما متفاوت باشد، باید به نظرات آنها احترام بگذارید و برای آنها ارزش قائل باشید. این همچنین به آنها کمک می کند تا به نظرات شما احترام بگذارند. گوش دادن فعالانه به کودکان کمک می کند تا احساس کنند شنیده می شوند، درک می شوند، کمتر تنها هستند. در مقابل، اگر به درستی گوش ندهیم، خطر ایجاد این احساس را در آنها به وجود می آوریم که انگار نگرانی هایشان را از بین می بریم و احساساتشان را باطل می کنیم. این باعث می شود که آنها احساس دفاعی، ناامیدی، تنهایی یا صدمه ببینند.


حفظ تماس چشمی، تکان دادن سر برای تایید، نگاه نگران کننده یا لبخند تشویق کننده، همگی حرکات کوچکی هستند که به آنها اجازه می دهد متوجه شوند که شما به آن توجه می کنید. از زبان بدن طبیعی و نشانه هایی استفاده کنید که باعث می شود فرزندتان احساس کند که شما حضور دارید، علاقه مند هستید و واقعا به او اهمیت می دهید. حتی بدون استفاده از کلمات، می توانید بگویید که گوش می دهید و آنچه نوجوان شما می گوید برای شما مهم است.


سؤالات را واضع و روشن بپرسید تا درک عمیق تری از احساس فرزندتان به دست آورید. این سوالات هیچ پاسخ درست یا غلطی ندارند. آنها به سادگی به شما کمک می کنند تا در مورد آنچه نوجوانتان فکر می کند اطلاعات کسب کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یکی از سؤالات زیر را امتحان کنید: «آیا می‌توانی منظورت را از این مطلب توضیح دهی»، از هر چیزی استفاده کنید. عبارات به طور طبیعی برای شما و نوجوانتان برای نشان دادن همدلی به وجود می آیند.


با بازگویی و بازنویسی آنچه که او بیان کرده است، حرفهای او را بازتاب دهید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «چیزی که می‌شنوم این است که…» یا «آیا آنچه که احساس می‌کنی درست فهمیدم…»

بازخورد و تأیید مثبت بدهید. تحسین فوری می تواند به ایجاد اعتماد به نفس و عزت نفس در نوجوانان کمک کند و آنها را تشویق به ادامه همان رفتارها کند. به عنوان مثال، اگر فرزندتان احساس استرس زیادی داشته است، می‌توانید با گفتن این جمله، «از اینکه شجاع هستی و احساس خود را در حال حاضر به اشتراک می‌گذاری متشکرم» یا «گفتن اینکه چه زمانی احساس می‌کنیم صحبت کردن برات سخت است» پاسخ دهید. خیلی خوشحالم که آن را با من به اشتراک گذاشتی.»


آنچه را که نوجوانتان بیان می کند تأیید کنید. این می تواند به نوجوانان کمک کند تا احساسات خود را بپذیرند و احساس امنیت کنند. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «این قابل درک است که شما در حال حاضر عصبانی هستی، اگر من بودم همین احساس را داشتم،» «از اینکه آن را با من در میان گذاشتی متشکرم. وقتی احساس غمگینی می کنیم، ممکن است در میان گذاشتن با دیگران سخت باشد» یا «متاسفم که می شنوم که احساس استرس می کنی. من هم اگر جای تو بودم همین حس را داشتم. بیایید با هم ببینیم آیا کاری وجود دارد که بتوانیم انجام دهیم.


گاهی اوقات ممکن است صحبت کردن در مورد چیزهایی که او را نگران می کند برای نوجوان شما آسان نباشد و شما ندانید چه بگویید. خیلی خوب است که به فرزندتان توضیح دهید که در کنار او هستید و هر زمان که بخواهید آماده صحبت و گوش دادن هستید. اگر نوجوان شما نمی تواند آنچه را که برای او می گذرد توصیف کند، مکالمه را ادامه نداده و نوجوان را مجبور به بازگویی نکنید.


ارتباط فقط به اشتراک گذاشتن مشکلات یا احساسات سخت نیست. این مهم است که چیزهای خنده دار را به اشتراک بگذارید، آنچه در طول روز خوب بوده است و فرصت هایی برای خندیدن با هم و محبت کردن به هر شکلی که برای نوجوان شما راحت است پیدا کنید. خوش گذرانی با هم و خندیدن راهی فوق العاده برای نشان دادن یک احساس خوب و تقویت رابطه شماست!



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده